Walking fire kap 5

Walking Fire

Kapitel 5 emerald eyes

Jag gick med de två  som var hälften man hälften varg, genom skogen.

Den silvriga vargen var forfarande inte människa. Jag vet inte varför men jag kände mig dragen till vargen.

Jag föreställde mig hur han såg ut, brons färgad hud, svart silkeslent hår. Han var nog normal lång och normal byggd eftersom han såg mindre ut än sina bröder eller vad dom nu var, fast han ser nog ändå ut som en Gud.

Han måste ha sina smaragd gröna ögon.

Jag märkte att vi sprang genom skogen.

"Vart ska vi?" frågade jag

"Vi ska till några vampyr vänner, familjen Cullen. Dom har en dotter som också är halv-vampyr" sa den näst störste

"Halv-vampyr?" frågade jag

"Är inte du halv-vampyr?" frågade den andra förvånat

"Nej." sa jag

Dom tittade på mig förvirrat. Utom vargen. Hans blick var svår att tolka.

"Du luktar inte som en vanlig vampyr, fortfarande sött men mer som rökelse. Och dina ögon är varken röda eller guldiga, utan silvriga " sa den näst störste

"Jag är inte som de flesta vampyrerna" sa jag

"Så dom har allså en dotter som är halv-vampyr" sa jag

"Japp, min Nessie" sa den store. Hans ögon glittrade när han sa namnet.

"Jacob, har älskat Nessie sen hon föddes.. Hon är 6 år nu"

Vargens mun hängde öppen och jag försökte dölja hur äcklad jag var.

"Embry!" morrade Jacob, det såg ut som om han skulle bita av Embrys huvud, även om han var i hans mänskliga form.

Embry fortsatte

"...Men hon ser ut att var 15, hon växer snabbt" sa Embry

"Aha" sa jag

Men han har varit kär i henne sen hon var bebis, det är fortfarande konstigt, tänkte jag.

"Vad heter ni?" frågade jag fast jag redan hade hört men dom hade inte sagt vad vargen heter.

"Åh, vad dumma vi är att vi glömde bort att presentera oss" sa Jacob

"Jag är Jacob, han är Embry, han vinkade som om det var första gången vi hade träffats.

Och varulven är Habbe.

"Habbe" viskade jag och kliade honom bakom örat.

"Varför är inte han människa?" frågade ja

"Han kan bli människa men han hann inte ta med kläder och han vill nog inte visa sig naken första gången för hans..."

Jacob höll för munnen på Embry innan han kunde fortsätta.

"Hans vadå" frågade jag

"..Hans nya vän" sa Jacob och skrattade nervöst

Vi korssade en flod och stod framför ett varkert stort hus med stora fönster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

New Moon Movie and Twilight Movie