Walking Fire kap 3

Walking Fire

1/18 of a quileute is enough or something like that

Habbes POV

Okej det var inte meningen att jag skulle spendera min sommar i La Push. Jag skulle åka till Florida med Sarah, min flickvän. Men nej, jag var tvungen att Förvandlas till en varulv. Men det var tydligen väntat. Min syssling Embry ringde mamma för några veckor sen och frågade hur det var med mig, om jag var okej och om nåhot konstigt skulle hända så skulle hon ringa honom.

Fan vad sur jag är på mormor för att hon gifte sig med en halv quileute, ja halv, typ 1/18, det borde inte äns räcka men jag har sån himla otur att det gör det.

Vi var framme i La Push,det var grått och det regnade. Mamma sa att den här delen av Washington var en utav dom regnigaste ställen i hela Usa. Toppen.

Jag körde upp mot Embrys hus som såg mer ut som en stuga. Genom dörren kom det ut 6 muskulösa killar, dom måste träna hårt på gymmet. En av dem var lika lång som mig men hade också muskler.

En utav killarn kom fram till mig.

"Hej Habbe,det var länge sen"

Embry? Det kunde omöjligtvis ha vart han, visst har det gått 6 år sen sist men han var så lång, alla var långa. Jag kände mig kort. Gud vad det här stället är bra för mitt självförtroende..

Jag som var längst, bäst och snyggast.. Det är nog tvärtom här.

"Hej Embry! Läget?"

"Jo det bra" den lilla killen puttade till honom i sidan.

"Öh.. Just det, det här är Seth, Jacob, Quil, Paul, Jared och Sam"

"Trevligt att träffas" sa Sam och sträckte fram handen jag tog i den och det kändes som jag la handen på ett element. Dom andra skrattade.

"Eh, tack det samma" sa jag

"Seth, kan du bära in väskorna?" sa Embry

"Varför ska jag göra det?" frågade Seth

"För att jag sa det."Embry lät irriterad

"Okej, men ni får inte ha så bråttom, vänta lite på mig." sa Seth

"Ja, ja. Ska vi gå lite, Habbe? frågade Embry

Jag visste vad han menade, fast han kunde inte säga något för att hans mamma stod i fönstret, hon visste inte.

Hon vinkade till mig.

"Okej" sa jag

"Mamma, vi ska bara ge Habbe en rundtur, vi kommer tillbaka sen." ropade han

Vi gick långt in i skogen och efter en lång stund så börajde Paul prata.

"Vart fick du namnet i från?" frågade han nyfiket.

"Nej, det är inte så vanligt precis" sa Quil

"Ska du säga, vad är Quil för namn Igentligen" frågade jag honom

"Oh ow.. du skulle inte ha sagt så" sa Jared

Quil började skaka.

"Quil! Lugna ner dig!" skrek Sam

Men då var det för sent. Man hörde hur hans kläder revs sönder.

Där Quil hade stått, stod nu en stor brun varg.

Jag blundade och koncentrerade mig. Jag tittade upp på honom det fanns ingen chans att jag skulle kunna klara av honom själv. Plötsligt stod en grå och en röd/brun varg framför mig. Jag hörde Quils tankar;

"Jag ska slita dig i bitar din lilla valp" tänkte han

"Quil!" tänkte båda

"Han är ingen jävla tuggleksak, Quil" sa Embry

Paul, Jared och Sam försöte hålla fast Quil

"Och ni tycker att jag har svårt att kontrollera mig" sa Paul skämtsamt

"Jake!" ropade Sam

"Jacob suckade i hans huvud. Quil du vet att jag hatar att tvinga dig, men du ger mig inga val!"

"Ligg!" sa Jake med bestämd röst.

Quil ramlade ihop som en trasdocka.

Jag hörde Seth's tankar nu.

"Vad har jag missat nu då?" tänkte han

"Vi tar med honom till Emily" sa Sam

Quil var i sin mänskliga form igen.

"Eh.. Seth du kanske ska hämta lite kläder" tänkte jake när han tittade på trasorna som var kvar av kläderna.

Seth vände sig om och suckade.

"Aldrig får jag göra nåt kul" tänkte Seth när han sprang.


Förlåt, mumlade Quil innan dom gick.

Embry vände sig om och tittade på mig.

"ska han verkligen vara så liten? Han är ju nästan lika liten Som Seth och Habbe är fyra år äldre.

"Han kanske växer fortfarande" sa Jake

"Ja han är inte äns riktigt varm än häller" sa Embry

"Jag har haft feber ända sen jag förvandlades, nu har jag 40 grader" sa jag stolt.

"Men inte innan" frågade Embry.

"Nej, inte innan" sa jag

"Jag gillar din päls" sa Jacob

"Vi har nästan Lika" sa Embry stolt

"Nej, hans är snyggare, han ser nästan ut som en riktig varg" sa Jacob

"Coolt" sa Embry


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

New Moon Movie and Twilight Movie